Tuesday, June 16, 2009

Hadiah Untuk Bilal

This is my third drawing.

Guided by my sister Maryam. Took about 1 week to finish it huhu -_-

Lukisan ini adalah hadiah untuk abang saya Bilal - sebagai balasan kepada hadiah keychain yang dikirim. Keychain itu telah pun saya gantung di beg sekolah baru saya. Kenapa saya beli beg sekolah baru? Sebab beg saya dah koyak, buku sangat berat. Di atas keychain yang abang saya hadiahkan itu tertulis nama saya di dalam tulisan arab. Saya sangat suka hadiah itu. ^_^

3 comments:

bilal said...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, buat Usamah dan juga adik-beradik di Bangi sana.

Tak tahu nak bagi barapa bintang, sbb cantik sangat. Dulu Bilal belajar melukis juga, tapi taklah cantik macam tu. Betul ke Yam tak tolong warnakan?

Bilal rasa elok Usamah simpan elok2 lukisan yang Usamah pernah lukis. Tak cntik pun simpan juga. Nanti Bilal balik, Bilal nak tengok semua. Mana tahu Bilal beli utk jual kat Mesir? hehehe

Tak pun, lukisan tu jadi kenangan masa Usamah dah besar. Dewasa nanti, boleh buka galeri (bilik pameran) lukisan dgn nama "Childhood Scratch" atau "Lakaran Keramat Saya". hehe. Nama tu fikir sendirilah.

ok, teruskan melukis dan publish dalam blog. Jangan lupa utk bersyukur ya. allah sayang org yang bersyukur. Dan Allah akan tambah lagi nikmat Dia.

Jumpa lg, wassalamualaikum wbt. :)

dhuha sakeenah said...

ngehngehngeh..^o^ yam, sila perhatikan ayat ni --> "Betul ke Yam tak tolong warnakan?"

haha..yam tolong sikit2..kakak pun tolong jugak. yam tolong banyak sikit la kut dari kakak. sebab yam geram tak sabar nak tengok lukisan ni bila dah siap macamana so banyak jugak la yam tolong. usamah hari2 kaler sikit2 je. lambat sangat siapnya.

ala kulli haal, hasil yang agak baik walaupun baru belajar. colour blending tak berapa baik lagi tapi concept of hue dia dah faham la..lukisan dia pun cantik. cuma kena tajamkan lagi skill colouring. lepas ni masuk pertandingan boleh la menang ^_^ ye adik ye?

muhammad_alfateh said...

KANTOI!


..hihi ^_^